gr gr Ελληνικά en en English
f S
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Σεμινάρια

4ο Σεμινάριο: Juan Carmona Zabala, "Between Politics and Advertising: Promoting Greek Tobacco Exports in the Interwar Period"


12-02-2018
Ομιλητής:
Carmona Zabala Juan (υποψ. διδάκτορας University of California, San Diego - Center for Hellenic Studies)
Σχολιασμός:
Socrates Petmezas (University of Crete)

Περίληψη

Στην ομιλία μου προσεγγίζω την διαφήμιση του καπνού, ο οποίος ήταν το πιο σημαντικό προϊόν των ελληνικών εξαγωγών στην μεσοπολεμική περίοδο. Πιο συγκεκριμένα, αναλύω την αλληλεπίδραση που υπήρχε ανάμεσα σε ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς με στόχο την αύξηση της διεθνούς ζήτησης των ελληνικών καπνών, όπως για παράδειγμα τις συμμετοχές σε διεθνείς εκθέσεις και εμποροπανηγύρεις, την διευκόλυνση της κυκλοφορίας πληροφοριών για την αγορά, αλλά και τη δημοσίευση άρθρων σε ειδικά περιοδικά.

Υποστηρίζω ότι στα μέσα της δεκαετίας του 1920 λόγω της κρίσης των εξαγωγών καπνού σε συνδυασμό με την ανάγκη διαφοροποίησης του ελληνικού προϊόντος από τους ανταγωνιστές του, αλλά και επίσης της σημασίας που είχε αποκτήσει η διαφήμιση για την σιγαρετοβιομηχανία, οι Έλληνες καπνέμποροι στράφηκαν προς το κράτος για να καταφέρουν τα εξής: α) την άμεση επαφή με τους καταναλωτές, β) τη δημιουργία μιας "ελληνικής μάρκας" καπνού με συγκεκριμένες προδιαγραφές ποιότητας, και γ) τη μείωση του κόστους των πληροφοριών για τους εξαγωγείς. Η εφαρμογή αυτών των μέτρων προκάλεσε την μετατροπή των πληροφοριών για την αγορά σε κοινό αγαθό (public good) και την εμφάνιση της διαφήμισης των ελληνικών προϊόντων ως καινούρια οικονομική δραστηριότητα.

Χρόνος και τόπος: Δευτέρα 12.2.2018, ώρα 16.00-19.00, στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών (Βασ. Κωνσταντίνου 48, Αθήνα, ισόγειο, αίθ. σεμιναρίων, στάση «ΕΙΕ» ή μετρό «Ευαγγελισμός»).

H είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.




Επιστροφή

Newsletter



Η Δράση Αναβάθμιση και Ανανέωση του ιστοχώρου της Ελληνικής Εταιρείας Οικονομικής Ιστορίας χρηματοδοτείται από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση, στο πλαίσιο του Προγράμματος Ενίσχυσης Επιστημονικών Εταιρειών 2016